Terrassa, escenari del canvi educatiu

Esquerra Republicana de Catalunya ha celebrat a la ciutat una jornada dedicada a l’anàlisi de les polítiques educatives de qualitat com a garantia d’èxit i futur

Terrassa ha estat testimoni d’una jornada on regidors i regidores d’educació d’ERC de tot el país han exposat i analitzat el panorama actual i les polítiques d’equitat i futur per al proper mandat.  

El dissabte 22 d’octubre el Centre Cívic Montserrat Roig ha acollit la Jornada sobre “Bones pràctiques educatives als municipis” on s’han dut a terme quatre taules rodones diferents encapçalades per diverses personalitats del món de l’educació.  

La candidata a l’alcaldia de la ciutat i portaveu del grup municipal, Ona Martínez, ha donat la benvinguda a l’acte emfatitzant en la importància de les polítiques educatives de qualitat: “Aquest mandat hem posat l’educació al centre, hem treballat perquè creiem que una ciutat capdavantera és sinònim d’una ciutat educadora, de futur, capaç d’adaptar el seu ecosistema educatiu a les necessitats reals dels estudiants i dels futurs talents de la ciutat”.  

Aquest any, per primera vegada en dècades, Terrassa ha fet passes decidides reduint la segregació escolar. La ciutat ha passat del primer al vuitè lloc a l’estudi desenvolupat pel Síndic de Greuges i s’ha convertit en un dels municipis amb més índex de millora.  

Jornades com la celebrada el dissabte 22 d’octubre ajuden a seguir avançant cap a un nou model de ciutat encara més conscienciada amb l’èxit educatiu i la igualtat d’oportunitats. Durant aquest mandat, Terrassa ha volgut prioritzar l’èxit educatiu amb projectes com programa Magnet de l’Escola El Vallès amb la Universitat Politècnica de Catalunya, amb el Terrassa Tria Futur, el pacte de ciutat per a la ràtio de 20 alumnes a les aules de P3 a totes les escoles públiques i concertades, la reserva de places a infantil i l’ESO, el suport a la millora de projectes educatius o la feina elaborada per part de l’Oficina Municipal d’Escolarització.  

Totes aquestes iniciatives tenen com a objectiu principal seguir construint ponts cap a una ciutat eficient i d’oportunitats. “Hem d’anar més enllà de les competències d’educació, hem de posar una marxa més i implicar-nos encara més en les polítiques educatives per garantir una societat de futur. Això ho hem de fer i treballar a tots els nivells, des dels municipis, però també a tot el país. Hem de ser present i futur per tot l’alumnat, els docents i les famílies”, va explicar Martínez durant la seva intervenció.  

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *