TERRASSA , ÀMBIT D’ACTUACIÓ PRIORITÀRIA EN EDUCACIÓ

 

El grup municipal d’ERC-MES presenta una proposta per situar l’educació en el centre de les polítiques públiques a la ciutat i desenvolupar iniciatives concretes per revertir la Segregació escolar.

 

Isaac Albert: “Fa un any vam aprovar un acord de mínims pactant un informe complert sobre Segregació que no tindrem fins a la primavera del 2018. Terrassa no pot esperar tant”

Isaac Albert: “Fa un any vam aprovar un acord de mínims pactant un informe complert sobre Segregació que no tindrem fins a la primavera del 2018. Terrassa no pot esperar tant”

 

Gairebé un any després que el Síndic de greuges constatés per informe el problema de la segregació escolar a Terrassa, el grup municipal d’ERC-MES creu que ha arribat el moment de començar a definir i apostar per polítiques concretes per revertir aquesta situació i començar a dibuixar un projecte educatiu de ciutat.

Des del grup municipal d’ERC-MES ja es va prendre la iniciativa fa un any al proposar i aprovar al ple de juliol del 2016 una proposta per demanar més informació per treballar sobre la segregació a la ciutat. L’informe que havia de sorgir d’aquella iniciativa, però, no es va encarregar fins a novembre del 2016 i no estarà enllestit fins la primavera del 2018, un temps excessiu com per a esperar a començar a definir solucions.

En aquest sentit, des d’Esquerra-MES es defensarà al Ple que, davant una situació escolar a Terrassa complexa evident i com a tercera ciutat del País, cal obtenir un compromís de la Generalitat, però també de l’executiu local, per situar l’educació com a àmbit d’actuació prioritària a la ciutat. Un fet que passa perquè el departament d’ensenyament analitzi, centre per centre, si els recursos assignats per centre són suficients com per a abordar la realitat amb la qual treballen, però també perquè el consistori situï la regidoria d’educació en un lloc transversal i creï una Comissió política que treballi permanentment aquest àmbit.

El grup municipal també defensa una aposta clara cap a projectes concrets com els Instituts Escola, apostant per estendre a tota l’educació obligatòria el projecte d’aquells centres que, per la seva tasca i situació, poden ajudar a posar valor a l’escola pública a tota la ciutat alhora que ajuden a revertir la segregació i el fracàs escolar. Un projecte on es planteja la creació de tres nous instituts escola, un per cada àrea d’escolarització, per la seva entrada en funcionament abans del curs 2019-2020.

La proposta també planteja acords per incidir en una assumpció real per part dels centres concertats del seu rol de servei públic a l’hora d’assumir alumnat amb NEE o, per exemple, analitzar les possibilitats de futur d’aquells centres de secundària estigmatitzats per replantejar-ne amb profunditat el seu futur.

La iniciativa també inclou la voluntat de treballar amb l’entorn, recuperant i prioritzant el projecte de Patis Oberts a tots els districtes, per fer d’aquest programa un àmbit d’actuació amb l’entorn alhora que permetin treballar el concepte d’educació a temps complet.

ÍNDEX DE REFERÈNCIA DEL LLOGUER

Des del grup municipal d’ERC-MES també s’aprofitarà el Ple d’aquest mes de juny per proposar que l’Ajuntament ja es posi a treballar amb l’Índex de Referència del Lloguer. Una eina creada recentment per la Generalitat per donar un preu orientatiu d’acord amb les característiques de l’habitatge de lloguer al mercat i al voltant del qual el govern desenvoluparà també incentius per aquells propietaris que lloguin per sota l’índex. Un bon instrument, en definitiva, per lluitar contra l’especulació i la bombolla en el mercat d’habitatge i, sobre la qual, ERC-MES insta a cercar els mecanismes per la seva aplicació i potenciació a l’àmbit municipal, informant de la seva existència a la ciutadania a l’hora que s’estudia l’aplicació de bonificacions relacionades amb l’índex de referència.

LLEGIU EL TEXT COMPLET DE LES PROPOSTES:

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *