La decisió del govern de fer marxa enrere i repetir el procés d’elecció del Síndic municipal de greuges marca el ple d’abril
No és el mateix aportar solucions que generar problemes. El Ple d’abril el govern municipal va tornar a evidenciar com un tema tan senzill com assumir els errors i repetir novament el procés d’elecció a la sindicatura municipal de greuges ha hagut d’arribar després d’un retard i contradiccions del tot innecessàries.
En un ple amb l’absència de l’alcalde, va tocar al primer tinent d’alcalde, Alfredo Vega, ser l’encarregat de fer pública la decisió del govern de fer marxa enrere. Una tornada a la casella de sortida que possibilita ara treballar per un nou procés d’elecció amb totes les garanties i esmenant els errors, però amb el gran inconvenient que qui ho hauria de liderar, el mateix govern, ha mostrat la seva incapacitat per generar el consens i bona entesa en un tema de ciutat. Una manca de lideratge que no rau tant a governar en minoria, sinó amb la incapacitat de generar majories. L’evidència un cop més de la manca de projecte polític i les diferències entre els mateixos socis d’executiu en els temes estratègics de ciutat torna a atorgar a l’oposició l’obligació de vetllar per construir novament i dignificar la figura de la sindicatura de greuges municipal, ara per ara malmesa per errors que tots els representants del consistori podríem haver evitat.
Des del grup municipal d’ERC-Mes també es va viure amb especial preocupació les intervencions en el debat de l’aprovació per iniciar l’expedient pel canvi de gestió del servei públic d’abastament d’aigua. Les diferències de discurs entre els dos socis de govern en els temes estratègics de ciutat qüestiona com es pot abordar la governança i un projecte per una ciutat com Terrassa quan es destinen tants esforços als equilibris de poder interns. Que en altres temes de debat al Ple el govern tornés a recolzar-se en Ciudadanos com a crossa tàctica per bloquejar iniciatives interessants de l’oposició també és una bona mostra d’on se situa l’executiu municipal.
Situats gairebé a mitja legislatura i amb un govern a la deriva que, difícilment, definirà un projecte clar pels dos anys que queden al davant, l’esforç per una política municipal constructiva requerirà molt més treball. En el ple d’abril, de moment, el grup municipal d’ERC-MES ha aconseguit aprovar les 6 iniciatives que havia plantejat. Treballar per oferir solucions al final és més efectiu que perdre temps i esforços en gestionar els problemes que s’han volgut evitar.
PROPOSTES PRESENTADES AL PLE:
- Creació d’una Àrea d’Autocaravanes per incentivar el turisme UNANIMITAT
- Adequació i homologació de la pista d’atletisme de Can Jofresa UNANIMITAT
- Reinversió del superàvit a l’Administració local per a la millora dels serveis públics APROVADA
- Eliminar la discriminació a les persones cegues en la jurisdicció i accés als serveis públics UNANIMITAT
- Suport demandes UGT per evitar empreses multiservei i precarització mercat de treball APROVADA
- Suport ADENC per la recuperació camins entre Terrassa i Sabadell APROVADA
L'Acció.cat
Latest posts by L'Acció.cat (see all)
- Es confirmen les retallades a l’escola pública de Terrassa - 13 de març de 2025
- ERC Terrassa demana impulsar mesures per facilitar l’emancipació juvenil i l’accés a un habitatge digne - 26 de febrer de 2025
- D’exemple a despropòsit: ERC Terrassa denuncia el tancament de línies escolars i l’abandó de la lluita contra la segregació - 21 de febrer de 2025