Terrassa Energia Eficient

"Vam votar a favor de la compra d’autobusos híbrids, perquè seguim defensant polítiques valentes"

“Vam votar a favor de la compra d’autobusos híbrids, perquè seguim defensant polítiques valentes”

Diuen que d’un gran mal en surt un gran bé i, tot i que he d’admetre, que em vaig emprenyar força quan un regidor de govern em va dir trànsfuga al Twitter, li he de donar les gràcies per haver-me omplert d’arguments un cop més per respondre a aquestes i altres afirmacions de l’òrbita del PSC. Guardo molt bona relació amb molts companys de socialisme honest que encara avantposen el cor al cap a l’hora de mantenir-se sota unes sigles històriques i malmeses. A ells especialment se’ls hi deu una explicació sobre què va passar, passa i passarà amb els busos a la nostra ciutat.

Per començar, explicar  que transfuguisme implica agafar-te el càrrec que t’han donat els vots d’un partit i posar-lo al servei d’unes altres idees. I, personalment, jo no he canviat d’idees. Continuo sentint-me tant socialista, catalanista i d’esquerres com abans del 30 de gener del 2015. Potser amb l’excepció que aquell dia vaig acceptar amb tristesa que les sigles en que havia identificat tots aquests valors ja no els representaven. Aquell dia vaig deixar un càrrec que m’havia permès servir la meva ciutat però que no em pertanyia. Aquell dia també vaig decidir mantenir-me en política, defensant un nou projecte i buscant, des del carrer el suport a Moviment d’Esquerres: una iniciativa, ara sí, socialista, catalanista i d’esquerres.

Em nego a renunciar a les meves idees per mantenir un càrrec. Com tampoc renunciaré mai a les meves responsabilitats en política. Com m’acostumen a recordar, jo he governat. I això és bo. Perquè ara, tot i estar a l’oposició, dins el grup d’Esquerra Republicana – Moviment d’Esquerres, puc seguir lluitant per totes aquelles polítiques que havia defensat estant a govern i, de les quals, el PSC sembla haver-se oblidat. I el dictamen presentat per la compra de 9 busos dièsel  i 6 híbrids és un increïble exemple de com aquest equip de govern ha desertat, no només de les seves idees, sinó de tota la tasca realitzada pels tècnics d’aquest Ajuntament durant anys.

Ho resumiré amb tres paraules: Projecte Smart Energy. A l’alcalde li sonarà perquè es va engegar des de l’àrea de presidència el novembre de l’any 2013 i apostava per mesures d’eficiència energètica i per la millora de la qualitat de l’aire. Com? Doncs amb una gran actuació simultània en diverses àrees, entre elles la del transport urbà, amb la compra de 35 autobusos urbans híbrids o elèctrics. Una compra que suposava una inversió estimada de gairebé 8 milions d’euros i que contribuïa a l’objectiu principal del projecte, la reducció de les emissions de CO2 produïdes per la Corporació municipal en un 40 per cent.

Aquests 8 milions d’inversió en vehicles híbrids eren només part dels 18 milions de la línia de crèdit del Fons europeu European Energy Efficiency Found amb que es pensava finançar el projecte Smart Energy.

Un projecte que depenia de la redacció del projecte Terrassa Energia Eficient, al qual s’ha destinat l’ajut de prop de 700.000 euros d’elaboració i estudi. Un estudi que, des de les meves responsabilitats a govern en aquell moment, esperava amb il·lusió. Doncs ens hagués donat via lliure al finançament necessari per poder renovar més de la meitat de la flota amb vehicles híbrids.

Sé que al Pla de millora de la Qualitat de l’aire 2015-2020, publicat ara fa just un any, el PSC encara no havia renunciat a aquest posicionament. De fet, a la pàgina 65 del document tornaven a fer esment a la “futura” redacció del projecte Terrassa Energia Eficient com l’esglaó que els portaria a millorar la qualitat de l’aire.

Detall del dictamen presentat al Ple del passat gener on s'accepta que tots els informes aconsellen comprar híbrids.

Detall del dictamen presentat al Ple del passat gener on s’accepta que tots els informes aconsellen comprar híbrids.

Espero que això aporti una mica de llum a les negociacions que obrirem aquests dies amb l’equip de govern i canviem la pregunta de “Per què l’oposició d’esquerres va votar en contra de la proposta de compra de busos de l’equip de govern?” i la gent comenci a preguntar-se “Per què l’equip de govern presenta una proposta que es contradiu amb el defensat fins al moment?”.

És senzill, vam votar en contra de la compra d’autobusos dièsel, i vam votar a favor de la compra d’autobusos híbrids, perquè seguim defensant polítiques valentes que apostin per accions que contribueixin a la mitigació del canvi climàtic i a tenir una ciutat més sostenible, més saludable, més segura i més tranquil·la.

Com veuen, jo no he renunciat a les meves idees ni als temps que vaig governar. Espero que aquest PSC perdut i desdibuixat que em costa reconèixer com el partit que havia considerat casa meva no deserti tampoc d’aquelles polítiques en les que podria haver encertat.

 

Carme Labòria

Sóc regidora del grup municipal ERC-MES, en representació del Moviment d'Esquerres.
A la legislatura 2007-2011 vaig ser regidora del PSC, amb les responsabilitats d’Urbanisme, Habitatge, Obres Públiques i Pla de Barris. A mig mandat vaig desenvolupar, a més, el càrrec de tinent d’alcalde de l’Àrea de Territori. A la legislatura 2011-2015 vaig ser de nou regidora del PSC. Fins a finals del 2012 amb el càrrec de tinent d’alcalde de l’Àrea de Promoció Econòmica. I els anys 2013 i 2014 amb el càrrec de tinent d’alcalde de l’Àrea de Planificació Territorial i Urbanisme. El mes de gener del 2015 vaig renunciar al meu càrrec i a l’acta de regidora i em vaig reincorporar al meu lloc de feina a l’Ajuntament de Sant Just Desvern.
Des del maig de 2015 sóc regidora del grup ERC-MES.

Latest posts by Carme Labòria (see all)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *